Uppdateringar och Uppgraderingar
Det är en skillnad mellan uppdatering och uppgradering. Uppdateringar gör du under menyn Hjälp och detta kräver ingen nyinstallation, medan att uppgradera innebär en nyinstallation. Uppgraderingar orsakas inte sällan av att Apple eller Microsoft släpper nya operativsystem som kräver en uppgradering av programvaran.
1. Mindre uppdateringar 5.x
Mindre uppdateringar hittar du under menyn Hjälp. Vi försöker hålla nere antalet tvingande uppdateringar. Därför kan det komma uppdateringar som du själv aktivt måste söka efter.
2. Uppgradera från 4.x till 5.x
Så här går det till:
- Godkänn eventuella Offerter / Avtalsförslag
- Se till att inga datorer har äldre system än MacOS Mojave och Windows 10 (64-bitars)
- Se till att alla fakturorna är skapade (får inte finnas Ej Skapade)
- Stäng av odb, packa och sprenda över datafilen till [email protected]
- Ingen kan jobba med ADJob under tiden vi lägger ut filen i molnet.
- Under tiden kan ni installera ADJob 5.2 och logga in på testfilen.
- Ni får länkar och licensnyckel per mejl inom 2-5 timmar.
- Ange sedan licensnyckel innan inloggning (nyckeln till vänster vid inloggning)
3. Uppgradera till 5.3
Att uppgradera från 5.2 till 5.3 innebär nyinstallation.
Enligt PUB-avtalet (GDPR) punkt 6 är vi skyldiga att vidta säkerhetsåtgärder. Detta innebär att vi också är tvingade att flytta till en modernare server annars riskerar vi böter.
I och med 5.3 kommer 2022 års priser att tillämpas.
- Se till att ingen dator har äldre system äldre system än MacOS Catalina eller Windows 10.
- ALLA måste uppgradera. Ni kan inte blanda olika versioner på samma företag.
- Meddela ADJob Nordic AB när vi kan flytta er databas (helger går bra).
- När flytten är klar, får ny nya nycklar och länkar.
- Vid behov kan ni få länken till ADJob 5.3 och installera i förväg.
- Se till att genvägarna i dockan och startfältet/dockan uppdateras.
Skicka din beställning här...