Huvudmeny
Sub navigation

FAQ Projekt

Här har vi samlat våra vanligast ställda frågor från dig som kund. Klicka på ämnet så expanderar detta och du ser svaret. Är det så att du fortfarande inte hittar svaret på din fråga kontakta vår support.

1. Hur ändrar jag halv- och helgdagarna?

Tidrapporteringens arbetstidsmallar baseras på helgdagar och halvdagar. Du anger vilka dagar som är helgdagar Gå till Helgdagar...

2. Hur fakturerar jag Projekt automatiskt?

När du fakturerar regelbundet samma belopp, kan du använda Fakturaplan. Tre exempel på användningsområden: Årsavtal där du fakturerar en jämn summa varje månad (ibland kallat ”retainer fee”). Normalt använder man Huvudprojekt och Underprojekt. All månatlig fakturering sker från Huvudprojektet och Underprojekten räknas av mot Huvudprojektet. Offerter där du i förväg vet när du ska fakturera exempelvis en tredjedel tre månader framåt. Supportavtal där upparbetade tider ska räknas av mot avtalet.