Varför? Guide Blogg Meny Sök på hemsidan

Komplett Inköpsflöde

ADJob hanterar hela inköpsflödet från det att du frågar din leverantör ”vad kostar det?” tills du får fakturan från samma leverantör. Förfrågningar, offerter, beställningar och efterkontroll mot leverantörsfakturan. Denna process kan ta flera månader. Under hela denna tid gäller det att hålla reda på vad som sagts, levererats och fakturerats. Självklart kan du hoppa över flera steg och bara registrera inköpet när Leverantörs-fakturan har kommit.

Ladda ner Inköp i ADJob...

Förfrågningar

Du kan skicka en Förfrågan till en eller flera leverantörer. Du anger det priset du fått och accepterar denna leverantör.

Hämta Förfrågan i Offerten

Du anger numret på Förfrågan istället för en inköpskod och priset hämtas från denna Förfrågan. Eller kan du skapa en Beställning direkt.

eAttest

När du accepterar Offerten skapas en Beställning som du mejlar till kunden. Beställningen är i princip identisk med Förfrågan, men behöver kanske kompletteras. Alternativt kan du skapa en Beställning direkt utan att gå via Offerter. Om du aktiverar eAttest, kan du verifiera beställningen när du attesterar. Finns ingen Beställning, skapar du nytt Inköp.

Läs mer om eAttest...
Förfrågningar

När leverantörsfakturan kommer, kan du direkt verifiera inköpet eller skapa nytt inköp. Eller aktiverar du eAttest och ansvarig gör motsvarande process helt digitalt.